Recension godis

Tänke skriva vad jag tyckte om godiset jag beställde från Americandy.se

1. Reese's Peanut Butter Cups
Dessa har jag smakat innan då dem säljs på City Gross, men jag kom inte riktigt ihåg dem.
Det är en "Cup" innehållandes jordnötssmör överdraget med choklad. Dem är supergoda och
det räcker gott och väl med tre stycken då dem kan bli lite väl saltiga av jordnöten efter tre.

2. Baby Ruth
Denna baren var den som föll mig mest i smaken så jag är glad att han skickade med den till
mig. Grymt god med en krispig insida som innehöll nougat och krispiga puffar. Try it!

3. M&M's Peanut Butter
Som vanliga M&M's fast med jordnötsinnehåll. Dem smakade dock inte så mycket salt jordnöt så
det blev ett plus. Denna åt jag i princip sist av allt och först då insåg jag att det blivit lite för mycket
jordnötsgodis för mig.

4. Laffy Taffy Sour Apple
Denna smakade lite konstgjort. Var en svag hint av äpplesmak bara men varken sur eller söt. Mer lite
plastig smak. Nej, ett plus för att den representerar Kalle och Chokladfabriken med varumärket "Wonka"
men så god var den inte.

5. Butterfinger
När jag först såg namnet kändes det lite skumt men efter jag läste hur den skulle smaka gav jag den en
chans. Jag åt halva sen ville jag inte ha mer. Jag vet inte om det var namnet men smaken fick mig att tänka
på margarin.

6. 1&Only
En stor favorit! Varför har vi inte dessa i Sverige? En kaka (en oreo och en chocolate chip) sen dem drösslat
M&M eller liknande småbitar över och sen dragit över med en stor chokladbit. Svårt att förklara men dem var
grymt goda och jag kommer lätt beställa en massa sådana igen. Big big favorite! Ta efter detta Sverige!

7. Pop Rocks Cherry Flavour
Sist men inte minst - Pop Rocks. Kommer ni ihåg det "Pulverliknande" som smattrade i munnen? Detta är
originalet kan man säga då den blev förbjuden i Sverige efter myten att magen kan sprängas om man äter
det tillsammans med läsk. Magen klarade sig och jag var nöjd. Lite nojjig var man dock över historierna man
hade hört men jag tyckte nostalgin var värt det! Saknade dock en fotklubba som man kunde ha i vissa andra
småpåsar med knastergodis.

Overall var nästan allt värt att köpa, kanske inte margarinchokladet men som sagt, USA har minst sagt mycket
mer spännande utbud än Sverige. Beställer ni från Americandy MÅSTE ni beställa 1&Only. Grymt goda! Yummy.

Kommentarer
Postat av: müm

Kul med recension av godiset! jättebra skrivet! det kändes nästan som att man själv hade smakat på allt! hihi min lilla söta gottegris!

Love <3

2012-05-07 @ 18:02:29
URL: http://evamum.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0