konsten att springa

löpning är något som många har olika syn på.. vissa avskyr det, vissa älskar det
och vissa har aldrig provat det. jag kommer ihåg för ungefär ett halvår sen, jag
hade bestämt mig att jag skulle börja springa, så min pojkvän (träningsfreaket som
han är!!    ) skulle försöka få igång det rätta flåset till mig.
vi stack ut i pålsjö i helsingborg och började. jag var väldigt skeptisk när det gällde
min kondition men det var precis så jag klarade 2 km (minipaus)


det gäller att ha rätt andning, jag var en av dem som flåsade som en hund när jag
sprang förr, nu är det långsamma och djupa andetag som gäller, man ska även inte
fokusera på hur trött man är, njut istället av naturen runtomkring dig och se framåt.


börja inte att pusha på direkt, utan ta och spring 1 minut, gå 1 minut sen kan man öka.
tillslut kommer kroppen orka med dem små rundorna, det är då man ska springa en hel
runda, sätt inte för stora mål bara! risken är att du inte klarar det, då blir man missnöjd
och kanske inte vill ge det en chans. det tar tid, men det är värt det.


idag springer jag 2 km utan problem.

Kommentarer
Postat av: linn

Grymt citat! Älskar det!

2011-06-02 @ 06:07:56
URL: http://drivkraften.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0