byt ut

har lite tips på vad ni kan byta ut lite mindre nyttiga produkter till,
att byta ut sina produkter är en bra start till en början på ett nyttigt liv, kom ihåg det!



till frukost blir det oftast vitt bröd för många personer, enligt mig
åker det vita brödet direkt ner i magen och bildar en stor klump
istället kan man prova med mörkt bröd som får igång den och får den att må bra istället.
se upp för: produkter som innehåller sirap.




vissa väljer istället flingor, då dem kanske inte föredrar bröd
eller inte äter det av någon annan anledning. flingor som special k,
havrefras och andra flingor innehåller oftast en stor mängd av socker
och därför kan t.e.x havrekli vara ett bättre alternativ.
ät gärna det med fil eller yoghurt tillsammans med bär




i matlagning eller andra sammanhang använder man oftast créme fraiche,
denna kan man byta ut mot kesella som innehåller mycket mindre fett och
som dessutom är bättre för kroppen.
se upp för: kolla fetthalten människor!




alla älskar vi pasta, finns det något godare? skulle inte tro det.
som jag sa ovan om vitt bröd så kan man få samma känsla av
vit pasta, att även den lägger sig i magen som en klump. man kan
använda sig av dinkelpasta, mycket nyttigare och magen kommer tacka dig!
du kan även byta ut till produkter som: bulgur och quinoa




fastnat i läskfällan? jag var riktigt fast vid läsk förr,
det var som ett beroende som var oehört svårt att
komma ur, jag började köpa hem smaksatt kolsyrat
vatten istället och när kroppen inte längre var van vid
det extra sockret jag fick av läsken blev vattnet min bästa vän!
se upp för: lightprodukter, dem kan ibland vara onyttigare än själva "orginal" produkterna.




godisälskare? det är jag med. detta är nog ett av dem svåraste
fällorna att komma ur, men gå med små steg. äter du godis
två-tre gånger i veckan så försök ta ner det med godis en gång
i veckan och kanske endast en handfull med godisbitar. när du
kommit ner dit och vant dig så börja byta ut godiset. frukt och
nötter är ett väldigt bra alternativ för godis!
se upp för: vissa "bars" som ska vara nyttiga, dem är oftast en
måltidsersättning och är då större än lite godis..

detta var några tips, hoppas ni gillar dem och att jag kunde ge lite hjälp!    


Kommentarer
Postat av: Patricia

super bra tips ;)

2011-05-24 @ 21:32:39
URL: http://carlapatricia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0